Produkty
Puszka. Dobre rozmowy na ważne tematy
dr Magdalena Wegner-Jezierska
To atrakcyjna i prosta w formie pomoc, która doskonale sprawdzi się podczas zajęć treningu umiejętności społecznych, lekcji wychowawczych, socjoterapii, terapii indywidualnej czy rodzinnych dyskusji w domu. Publikacja ta oparta jest na formule pracy znanej jako „puszka Pandory”, która powstała z myślą o młodych ludziach w wieku 12-20 lat.
W skład zestawu wchodzą: zeszyt z instrukcją, wskazówkami dla moderatora grupy oraz komentarzem do każdego z omawianych zagadnień; 360 pytań dotyczących 12 ważnych tematów, takich jak m.in.: emocje, rodzina, zdrowie psychiczne i fizyczne, cele, związki,odmienność (niepełnosprawność, choroby), media społecznościowe, nękanie, śmierć; zestaw startowy z 30 zasadami dobrej dyskusji; puszka do samodzielnego złożenia, z której uczestnicy zajęć losują pytania.
Na czym polega praca z „Puszką”?
Członkowie grupy kolejno losują pytania, odczytują je na głos, a następnie odpowiadają na nie. Moderator podtrzymuje dyskusję, dopytując, podając w wątpliwość, zwracając się do pozostałych członków grupy po odpowiedzi.
Zajęcia z wykorzystaniem „Puszki” to nie tylko nauka dyskusji czy trening wypowiadania się na forum grupy, ale także sposób na zintegrowanie uczniów, nauka mentalizacji oraz tolerancji i szacunku wobec innych punktów widzenia.
Puszka. Część 2. Dobre rozmowy na ważne tematy
dr Magdalena Wegner-Jezierska
Przedstawiamy atrakcyjną i przystępną pomoc dydaktyczną, która idealnie sprawdzi się podczas zajęć z zakresu treningu umiejętności społecznych, lekcji wychowawczych, socjoterapii, terapii indywidualnej, a także w trakcie rodzinnych rozmów w domu. To kontynuacja jej poprzedniczki - „Puszka. Dobre rozmowy na ważne tematy”.
Publikacja opiera się na formule pracy inspirowanej "puszką Pandory" i została stworzona z myślą o młodych osobach w wieku 12–20 lat.
Na czym polega praca z "Puszką"?
Uczestnicy kolejno losują pytania, czytają je na głos, a następnie odpowiadają na nie. Moderator podtrzymuje i kieruje dyskusję, zadaje pytania uzupełniające, poddaje wątpliwości, zachęca do wypowiedzi innych członków grupy.
Zajęcia z wykorzystaniem "Puszki" to nie tylko nauka efektywnej dyskusji i ćwiczenie umiejętności wypowiadania się na forum grupy, ale także świetna okazja do integracji grupy, rozwijania zdolności mentalizacji oraz uczenia tolerancji i szacunku wobec innych punktów widzenia.
KAN - Karty Aktywności Nastolatków
dr Magdalena Wegner-Jezierska
Produkt powstał we współpracy z Wydawnictwem Produktów terapeutyczno-edukacyjnych HEIM.
KAN - Karty Aktywności Nastolatków powstały z myślą o pracy terapeutycznej z młodzieżą powyżej dziesiątego roku życia i młodymi dorosłymi. Mogą być wszechstronnie wykorzystywane na zajęciach indywidualnych i grupowych w klasie, w grupie czy na terapii. Karty są w większości uniwersalne i mogą być także stosowane w pracy z osobami dorosłymi.
Przeznaczone są dla:
• psychologów,
• psychoterapeutów,
• nauczycieli,
• wychowawców klas,
• pedagogów,
• doradców zawodowych,
• coachów,
• trenerów zarządzania czasem, zasobami.
Do czego służą karty KAN?
KAN wspomagają analizę tego, na co młody człowiek poświęca swój czas i jakie dzięki temu zaspakaja potrzeby. Tematyka kart obejmuje poszukiwanie balansu i optymalnego wyważenia pomiędzy czasem poświęcanym na naukę, obowiązki i na odpoczynek; czasem, który spędza się w samotności i bycia z innymi ludźmi. Jest punktem wyjścia do tworzenia map aktywności, planowania swojego czasu, a także rozmowy o trudnościach i emocjach jakie towarzyszą poszczególnym działaniom.
Co zawiera pudełko?
• 50 kart ilustrujących AKTYWNOŚCI i obszary zaangażowania nastolatków (np. aktywny odpoczynek, nauka, imprezy, sport). Na rewersie każdej karty znajduje się lista POTRZEB, które dzięki danej aktywności mogą być realizowane.
• Książeczkę-Instrukcję, która zawiera wskazówki do szeregu ćwiczeń z obszaru terapii psychologicznej, treningu umiejętności społecznych (TUS), socjoterapii oraz orientacji zawodowej.
KAD - Karty Aktywności Dzieci
dr Magdalena Wegner-Jezierska
Produkt powstał we współpracy z Wydawnictwem Produktów terapeutyczno-edukacyjnych HEIM.
Karty KAD przeznaczone są dla:
• psychologów;
• pedagogów;
• psychoterapeutów;
• rodziców dzieci w wieku szkolnym.
Karty aktywności dziecięcej znajdują zastosowanie w terapii psychologicznej dziecka i jego rodziny oraz w treningu umiejętności społecznych w przedszkolu i szkolepodstawowej. Ich uniwersalny charakter daje okazję do wielu zastosowań.
Podczas treningu umiejętności społecznych przy pomocy kart, dzieci uczą się rozumienia charakteru codziennych aktywności (umysłowe, ruchowe, relaksujące itd.) i zarządzania własnym czasem. Karty pomagają w treningu komunikacji rówieśniczej, autoprezentacji, rozpoznawaniu własnych potrzeb oraz stanów emocjonalnych.
W terapii indywidualnej karty służą do nawiązywania relacji dziecko-terapeuta, określaniu obszarów problemowych w życiu dziecka, umożliwiają zwrócenie uwagi na potrzeby najmłodszych oraz funkcje różnych czynności podejmowanych w ciągu dnia. Karty umożliwiają rzetelne przyjrzenie się aktywnościom, na które kładzie się nacisk wrodzinie, a których brakuje, co w konsekwencji może powodować frustrację, trudne emocje i niepożądane zachowania dziecka.
Zestaw zawiera: 32 dwustronne karty aktywności i potrzeb, obszerną instrukcję podzieloną na część dla profesjonalistów i część dla rodziców.
Scenariusze zajęć z zakresu rozwoju kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych dzieci i młodzieży w szkole podstawowej
dr Magdalena Wegner-Jezierska
Książka zawiera program lekcji wychowawczych dla uczniów szkoły podstawowej na wszystkich poziomach klas.
Celem proponowanych zajęć jest poszerzenie kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych dzieci oraz młodzieży. Umiejętności te mają bezpośredni wpływ na relacje pomiędzy uczniami, wzajemną tolerancję i akceptację.
Każdy scenariusz zawiera informacje, jakie przybory i narzędzia potrzebne są do skutecznego przeprowadzenia lekcji. Nauczyciel otrzymuje gotowy opis treści do przekazania oraz tabele z podpowiedziami prawidłowych odpowiedzi. Załączone są także potrzebne karty pracy dla uczniów.
Skrypty przygotowane są w taki sposób, aby przeprowadzenie lekcji z zakresu rozwoju kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych dzieci i młodzieży mógł przeprowadzić każdy nauczyciel, niezależnie od profilu swojego wykształcenia.
Scenariusze zajęć wspierających rozwój kompetencji emocjonalnych i społecznych młodzieży w szkole ponadpodstawowej
dr Magdalena Wegner-Jezierska
Scenariusze zajęć wspierających rozwój kompetencji emocjonalnych i społecznych młodzieży w szkole ponadpodstawowej to 50 ćwiczeń zebranych w 9 obszarach tematycznych:
1. INTEGRACJA MIĘDZYOSOBOWA - propozycje ćwiczeń integrujących klasę szkolną
2. EMOCJONALNOŚĆ CZŁOWIEKA - pośród ćwiczeń do wykonania uczniowie znajdą zarówno trening relaksacji, jak i zadania ułatwiające walkę ze stresem
3. KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA - pośród narzędzi komunikacyjnych uczniowie nauczą się korzystać z komunikatów JA, poznają podstawy aktywnego słuchania oraz dokonają analizy komunikatów pozawerbalnych służących budowaniu relacji
4. ASERTYWNOŚĆ - stanowcze, ale łagodne i bezpośrednie wyrażanie swoich opinii, obrona własnych praw w relacjach z innymi oraz umiejętność stawiania granic i reagowania na krytykę to tylko niektóre fragmenty mapy asertywności, z którą będą pracować uczniowie
5. KONFLIKT I METODY JEGO ROZWIZYWANIA - w tej części scenariuszy uczniowie zapoznają się z podstawowymi metodami rozwiązywania konfliktów oraz stosowaniem różnych typów argumentacji
6. MENTALIZACJA - to z kolei zbiór przeznaczony do ćwiczenia umiejętności rozumienia perspektywy innych osób
7. ORGANIZACJA CZASU - scenariusze pokazujące, jak nauczyć młodzież przejmować odpowiedzialność za swoje wybory, dystrybucję czasu, planowanie i osiąganie zamierzonych celów
8. ZDROWIE PSYCHICZNE - scenariusze powstałe z przekonania, że podstawowa wiedza o życiu psychicznym, symptomach zaburzeń, drogach poszukiwania pomocy w kryzysie jest niezbędna każdemu nastolatkowi
9. ROZWÓJ OSOBISTY - zadania zaproponowane w scenariuszach mają na celu uświadomić, że osobowość młodego człowieka będąca w procesie kształtowania się może i powinna ulegać świadomym, celowym zmianom, aby osiągać kształt pożądany przez nich samych.
Scenariusze zostały przygotowane są z myślą o pracy z młodzieżą zarówno podczas lekcji wychowawczych, jak i specjalnie planowanych warsztatów lub treningów umiejętności społecznych. Zajęcia z proponowanymi materiałami może przeprowadzać wychowawca, ale też pedagog lub psycholog szkolny bądź trener treningu umiejętności społecznych.
Wychowanie maluszka od urodzenia do trzeciego roku życia
dr Magdalena Wegner-Jezierska
Poradnik dla rodziców i opiekunów.
Co możesz zrobić, aby dać swojemu maluszkowi dobrą bazę wychowawczą już od urodzenia? Jak komunikować się z maleństwem, aby zbudować prawidłową więź? Co powinno zawierać mądre wychowanie, aby ustrzec się problemów z zachowaniem dziecka w przyszłości? Czego unikać i jakie błędy popełniają najczęściej rodzice małych dzieci? Na te i wiele innych pytań odpowiada autorka książki Wychowanie maluszka od urodzenia do trzeciego roku życia.
Szkoła macierzyństwa
dr Magdalena Wegner-Jezierska
Szkoła macierzyństwa podpowiada, jak radzić sobie z trudnościami natury emocjonalnej (krzyk, depresja okołoporodowa) oraz logistycznej (propozycja biznesplanu dla mam).
Zawiera także krótkie ćwiczenia do samodzielnego wykonania, pomagające w uporządkowaniu wewnętrznego świata i poznaniu na nowo siebie jako kobiety i mamy jednocześnie.